Ads Top

Analiza Luty 2012 – WOKK

Analiza Luty 2012 – WOKK

No i przyszedł czas pierwszej analizy Wskaźnika Ogólnego Klimatu w Przemyśle Przetwórczym, na potrzebny bloga znanego pod skrótem WOKK. Więcej nie będę się rozpisywał, ale zapraszam do krótkiej, ale treściwej lektury.

Wskaźnik Ogólnego Klimatu Koniunktury w Przemyśly Przetwórczym – WOKK:


Pełen opis i analiza strategii: http://macroinwestor.blogspot.com/2012/01/polacy-nie-gesi-swoj-wskaznik.html
Strategia w skrócie: kupno akcji, jeżeli 12sto miesięczna średnia ruchoma WOKK zaczyna rosnąć.
Aktualna strategia: Nie kupuj akcji, inwestuj w bezpieczne aktywa.

Wykres

Komentarz:
Jak widać średnia 12okresowa(niebieska linia) wskaźnika WOKK znacząco wyhamowała swoje spadki. Widać stabilizacje w nastrojach przedsiębiorców. Kluczowe będą najbliższe miesiące. W ciągu dwóch miesięcy powinniśmy zauważyć na wykresie czy będzie kontynuacja trendu spadkowego czy raczej odwrócenie trendu. Ja osobiście obstawiam, za zmianą trendu na rosnący, co będzie kolejnym argumentem do zwiększenia mojej pozycji na akcjach.

Podsumowując, według wskaźnika WOKK, powinniśmy na razie trzymać pieniądze w bezpiecznych aktywach, ale jednocześnie zacząć się rozglądać, za potencjalnymi spółkami/funduszami do nabycia, ponieważ jest duża szansa na odwrócenie trendu.


Załączniki:
Plik z danymi WOKK do pobrania ze strony:
http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/PUBL_wybrane_miesieczne_wskazniki_makroekonomiczne__cz_I.xls

2 komentarze:

  1. Polecam dołączenie PMI, którego analizowałem ostatnio na swoim blogu (zyski.info). Jest o wiele szybszy od interpretowanego w ten sposób WOKK.

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz rację PMI może być skuteczny w inwestowaniu i z niego korzystam. Jednak brak mi danych aby zrobić dłuższą analizę skuteczności tego wskaźnika, ponieważ 4 lata to nie duży okres by stwierdzić skuteczność wskaźnika i umieścić te badania na moim blogu ;).

    Aczkolwiek dodam, że jak badałem wykorzystanie PMI dla USA, to wyniki były pozytywne ;).

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.