Analiza CLI,BCI, ZEW - luty 2012

Witam czytelników, dawno nie pisałem na blogu, ale powiem wam ,że szykuję dwa ciekawe wpisy( badania już przeprowadzone, tylko to opisać ). Wpisy będą na temat doboru spółek do portfela, będzie to trochę inne podeście niż typowe fundamentalne, czyli wykorzystanie C/Z , C/WK etc ;).

Dodam też, że uruchomiłem wkońcu angielską wersje bloga. Na razie jest tam jeden wpis. Poświęcony wykorzystaniu wskaźnika CLI do inwestowania na S&P 500. Wpis ciekawy z tego względu , że został przebadany okres od 1970 do 2012, więc wyniki tych badań , są dość rzetelne.

Link: http://edgeinvest.blogspot.com/

Wracając do analizy, to powiem od razu , że sytuacja wygląda bardzo pozytywnie. Zapraszam do lektury i komentarzy, bo nic tak nie motywuje blogera jak komentarze na blogu;) wartościowe oczywiście;)


Composite Leading Indicator – CLI:


Pełen opis i analiza strategii: http://macroinwestor.blogspot.com/2011/08/cli-czyli-jak-wygrac-z-wig20.html
Strategia w skrócie: kupno akcji, jeżeli wskaźnik CLI przebije swoją średnią 6cio miesięczną.
Aktualna strategia: Kupuj akcje.

Wykres


Komentarz:
Drugi miesiąc z rzędu wskaźnik CLI daje sygnał kupna. Sytuacja wygląda pozytywnie, więc jest zalecane aby trzymać akcje, ewentualnie dokupywać.

Business Confidence Indicator – BCI :


Pełen opis i analiza strategii:http://macroinwestor.blogspot.com/2011/12/inwestowanie-za-pomoca-bci-poprawki.html
Strategia w skrócie: kupno akcji, jeżeli wskaźnik BCI zaczyna rosnąć. Opóźnienie wskaźnika o 1 miesiąc.
Aktualna strategia: Nie kupuj akcji, inwestuj w bezpieczne aktywa.
Wykres


Komentarz:

Wskaźnik BCI kolejny miesiąc z rzędu jest coraz bliżej dania sygnału kupna. Dotyka już swojej średniej ruchomej 12okresowej. Następny miesiąc powinien odpowiedzieć czy BCI da sygnał kupna czy nie.

ZEW :


Pełen opis i analiza strategii:http://macroinwestor.blogspot.com/search?updated-min=2010-01-01T00:00:00-08:00&updated-max=2011-01-01T00:00:00-08:00&max-results=1
Strategia w skrócie: kupno akcji, jeżeli wartość wskaźnika ZEW jest większa od 0.
Aktualna strategia: Kupuj akcje.
Komentarz:

Witamy hossę, wskaźnik ZEW dał nam pozytywny sygnał :) . Wartość wskaźnika dramatycznie urosła. Osobiście przewidywałem ,że najwcześniej ZEW da sygnał w następnym miesiącu, ale widać zostałem miło zaskoczony.

Podsumowanie:


Sytuacja wygląda bardzo pozytywnie. Wskaźnik CLI kontynuuje wzrosty, wskaźnik ZEW dał sygnał kupna, a wskaźnik BCI jest bardzo bliski dania takiego sygnału. Osobiście doradzam dokupywać akcje, ja swój portfel mam zaangażowane około 50% w akcjach. A wy ?:)

Źródła danych:
www.stat.oecd.org
http://www.zew.de/en/

Plik z danymi:
http://www.4shared.com/file/je4cV5el/DaneCLIBCiZEEluty2012.html?


No i nutka na dziś:

Komentarze

  1. Witaj Adrian: Osobiście jestem zaangażowany w akcje w 100% od miesiąca. Portfel już przyniósł 22% zysku a do końca roku zakładam podwojenie jego wartości. Dobra robota z tymi wskaźnikami. Zajmuję się nimi już od kilku lat i potwierdzam ich skuteczność. Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam Adamie. Czytałem o Twoim portfelu, gratuluje wyniku ;). Mój portfel akcyjny zyskał w tym okresie 14,5% , a ogólnie cały portfel od stycznia 7%.

    Kusiło mnie też aby zaangażować cały portfel w 100% w akcje, ale moja strategia polega na dywersyfikacja portfela poprzez podzielanie go na inwestowanie według różnych wskaźników. I tak gdy wszystkie cztery wskaźniki publikowane na tym blogu dadzą sygnał kupna to zainwestuje 100% gotówki w akcje ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz